Skift selv skærmen på din iPhone

Følg med hos Sydvestjysk Fugleforening

Skift selv skærmen på din iPhone

Hvis du har smadret skærmen på din iPhone, kan en ringe trøst være, at du meget langt fra er den eneste. Derfor er der også opstået muligheder for at skifte skærmen – uanset om du vil gøre det selv, eller om du vil have en professionel til det.

Udskiftning af iphone skærm kan virke som en teknisk svær opgave, og det er naturligvis også med risiko for, at det kan gå galt. Derfor kan du heldigvis få hjælp af en professionel. Der kan i øvrigt være flere grunde til, at du ønsker at skifte din skærm.

Hvis din skærm er fuldstændigt smadret, kan det være en nødvendighed at få den skiftet. Med tiden kan din skærm også blive mindre responsive, som også gør, at skærmen bør skiftes, så din telefon får et nyt liv. Det kan også blot være mindre, men ubetydelige, skønhedsridser, der generer dit tøje.

Hvad skal jeg bruge?

Hvis du beslutter dig for selv at skifte skærmen på din iPhone, er der en række ting, du skal have styr på. Du skal typisk bruge:

• Egnet værktøj
  • Spraydåse mod støv
  • Ny skærm

Det egnede værktøj anvendes til at løsne skærmen fra din enhed. Skærmen sidder typisk godt fast på enheden, så det kan være lidt en prøvelse, især hvis din skærm er revnet og splintret.

Det er en god idé at anskaffe en spraydåse med komprimeret luft eller lignende, så du kan være sikker på at fjerne alle støvpartikler, når den nye skærm skal på. Det kan være til gene, hvis støvpartikler bliver fanget under den nye skærm under processen.

Du skal naturligvis bruge den nye skærm, som nu skal sættes på enheden. Der er forskel på, hvordan det foregår, alt afhængig af telefonmodel, og om skærmen er af plast eller glas.

Fordele ved at få professionel hjælp

Hvis du er meget usikker på processen, ikke kan overskue at anskaffe det nødvendige udstyr eller ganske enkelt ikke har lyst til at gøre det selv, kan du få hjælp fra en professionel.

Fordelene ved at få en professionel tekniker til at gøre det for dig er, at du er sikker på at få den nødvendige hjælp fra en, der ved, hvad han eller hun gør. Du er sikker på at få din telefon tilbage i perfekt stand, hvor der ikke er opstået fejl undervejs, der har gjort skærmen skæv eller andet.

Garanti

Når du overlader arbejdet til en professionel, er du desuden dækket af en længerevarende garanti. Det betyder, at hvis der skulle opstå problemer med din telefon, i forbindelse med reperationen, op til 12 måneder efter det udførte arbejde, kan du kontakte butikken og få yderligere hjælp med dit problem.

Ingen kommentarer

Tilføj din kommentar